zondag 27 februari 2011

Het dieet in de praktijk


Zo... net terug uit Zell am See, Oostenrijk. idd. wintersport. Vorig jaar hebben we Mathijs niet op les gedaan omdat we nog maar net met het dieet bezig waren, en je kunt niet van je kind verwachten dat hij een broodje zit te eten terwijl de rest van de groep aan de patat/pizza of spaghetti zit (dat is ongeveer de keuze die de kids hebben).

Dit jaar hebben we een beetje pauze gehouden tijdens de vakantie. Dit hield voornamelijk in, dat we de 'lijst' niet bijgehouden hebben. Wat betreft het eten hebben de we teugels ook een beetje laten vieren. Met eigenlijk maar een opmerking... GEEN chocola. Thee, aardbeien e.d. zou hij toch niet gaan eten ;).

Nu, een dag na de vakantie, terugkijkend is het volgens mij heel goed gegaan. Hij heeft heerlijk geskied in een super leuke groep. Heeft patat, schnitzel, pizza en worst gegeten zonder dat we daar iets van gemerkt hebben in zijn gedrag.

Woensdag avond in een apres ski café in het dorp, tijdens het kijken naar 'DE' ski dvd die van Mathijs' zijn groep gemaakt is, heb ik een dik kwartier gesproken met zijn ski leraar, en we kwamen zo op het dieet. De reactie van de leraar:"het is dat je het me nu verteld dat hij ADHD heeft, anders had ik het niet geloofd. Mathijs is de rustigste van de hele groep."

Kijk dat vind ik een compliment aan het dieet.


Nu, weer terug in het koude sombere regenachtige Nederland, gaan we uiteraard weer volledig op het dieet over. Want we hebben nog wel een aantal dingen te testen voordat we klaar zijn hoor.

tot de volgende x

CU

B&W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten