vrijdag 15 januari 2010

2 stuks fruit

Mathijs is inmiddels aan de volgende provocatie begonnen: bananen. Hij at die al een paar keer in de week en nu mag hij het elke dag eten. Dus lekker 2 stukjes fruit per dag, en laat Mathijs nu eens heel gek zijn op fruit :-) En nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Ik verwacht het eigenlijk wel, maar tja je weet het nooit he?
Ik had gisteren bananencakejes gemaakt, maar hij vond het niet zo heel erg lekker. Bauke en Fenna uiteraard wel. Ik vond het ook wat te veel bananensmaak ;-) Hij heeft vandaag namelijk vandaag een verjaardagsfeestje en dan wil je hem ook wat lekkers kunnen aanbieden. Maar Mathijs heeft gewoon liever koekjes! Straks zal ik even pannenkoeken bakken, dan kan hij die ook meenemen. Ze gaan naar de bioscoop en daarna naar de burger king. En nu maar hopen dat ze daar een magnetron hebben ( zal toch wel??). En wij nemen het er ook even van. Wij gaan naar de MacDonalds ;-D Zullen de dametjes wel kunnen waarderen denk ik.

Op dit moment ben ik weer brood aan het bakken voor hem. Het deeg staat nu te rijzen. Ik ga er nu 2 tegelijk maken. Ik heb 2 bakblikken nu en maar hopen dat dat gaat werken. Ik moet zeggen, wij eten zelf ook wel eens zijn brood en het is echt heeeeeel erg lekker. Ik heb laatst ook een 7-granen brood gebakken en die is ook erg lekker.

Over het dieet verder. Ik word zo langzamerhand het avondeten een beetje zat. Ik wil meer variatie! We eten soms gewoon weer brood, omdat ik gewoon simpelweg geen zin meer heb in rode biet of bloemkool. We hebben nog wel meer groente te eten hoor ( wortels en chinese kool). We eten nu wel minimaal 1 keer per week en meestal in het weekend: pasta met tomatensaus (uiteraard zelfgemaakt, duurt 3 uren, maar dan heb je ook wat). Pizza is ook lekker, maar een heleboel werk. En we eten ook pannenkoeken. Maar we gaan dus wel steeds minder groente eten.....

Mathijs gaat na de bananen, yoghurt zonder melkeiwit proberen. En daarna heeft hij op zijn verlanglijstje staan: broccoli, pindakaas, varkensvlees en ik wil heel graag sperziebonen en aardappelen. Dinsdag moet ik weer bellen en ik hoop dan weer te horen wat we mogen uitproberen. Uiteraard geef ik wel even ons wensenlijst aan ;-)

Het deeg ligt nu klaar in het bakblik en moet nog 30 minuten rijzen. Dan kan ik me nu eindelijk even douchen.......

Groetjes, Wion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten