woensdag 31 maart 2010

ei

Wat kan je toch genieten van zo iets simpels als een ei! Mathijs heeft 7 dagen lang ei gegeten en het ging goed! Ik ben op internet gaan speuren naar recepten waar ei in zit. Ik heb maandag eierkoeken en schuimpjes gemaakt. De eierkoeken smaakten lekker, alleen moet ik nog even sleutelen aan de graden van de oven. En de schuimpjes waren in één keer gelukt. Ze waren echt perfect en ze smaken super lekker. Mathijs is er uiteraard het meest blij mee.

En verder kunnen we nu een ei door het gehakt mikken, met wat paneermeel en goh..... we eten nu eindelijk een zachte gehaktbal in plaats van een droge bal. En vandaag ga ik een kipschnitzel voor Mathijs maken.
En aangezien Mathijs vandaag een paasontbijt heeft op school, stond ik gisteren alweer in de keuken ( zucht.....) Ik heb paashazen en haantjes van brood gemaakt met .... een ei door het deeg. Wow wat wordt brood zacht door een ei. Hij heeft ook matzes meegenomen, dus hij heeft ,volgens mij, een heerlijk paasontbijt.
En natuurlijk gaan we met pasen eitjes koken en dan maar versieren met verf en/of stickertjes en die gaan Bauke en ik verstoppen in de tuin. En dan opeten hé tot we geen ei meer kunnen zien ;-)

Vanmiddag heb ik weer een belafspraak met drs. pelsser. We gaan donderdag met varkensvlees beginnen. Vandaag is de laatste dag sperziebonen en dat gaat gewoon goed.
Ik heb een wensenlijst gemaakt, omdat ik het steeds moeilijker vind om te bedenken wat ik erbij zou willen hebben. Hoewel we steeds weer wat kunnen bedenken, gelukkig :-)
Maar ik denk dat ik ga vragen voor komkommer, ui en misschien melk en Mathijs wil heel graag snoep, geen idee of dat kan, maar toch maar proberen.

Wat betreft de melk. We gaan er vanuit dat dat dus niet goed zal gaan. We hadden in het begin een groep die we moesten provoceren en daar zat in aardappelen, ei en melk. En die groep ging dus niet goed. We eten inmiddels alweer aardappels en nu dus ook ei. Aangezien yoghurt ook niet goed ging, lijkt me het logisch als melk ook niet goed gaat. Ik kan er dan ook niet naar uit kijken om dat te gaan proberen. Ik hoor vanmiddag wel wat drs. Pelsser haar mening hierover is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten