zaterdag 17 oktober 2009

We kunnen zo doorgaan!

Gisteren met drs. Pelsser gebeld en aangezien wij toch wel verbeteringen zien, mogen we zo doorgaan met het dieet. YES!! Vrijdag moet ik weer bellen en dan bekijken we weer opnieuw of het zo goed gaat of dat er toch nog wat meer van zijn menu afgaat. Ik had donderdag aan zijn juf gevraagd of zij al wat merkte aan zijn gedrag en ze zei dat ze helemaal niks merkte. Hij was nog dezelfde Mathijs. Mmmmhh eigenlijk was dit niet wat ik wilde horen. Het maakte drs. Pelsser blijkbaar niks uit dat er op school geen verschil te zien was. Gelukkig maar.

Ik had het er ook met anderen over dat gedrag eigenlijk zo moeilijk objectief te beoordelen is. Soms vind ik Mathijs druk, maar Bauke niet. En ook iemand anders vond hem niet druk toen ze even bij ons was, maar ik twijfelde of het nou te druk was of "gewoon"? Maar het lastige hiervan is, dat we het wel moeten opschrijven. Ik vind het zo moeilijk te beoordelen of het nu gewoon een heerlijk spelend kind is of dat het tè druk is. Want wat is druk?? Zijn geklets kan ik wel veel makkelijker beoordelen of het gewoon is of tè. Want tettert hij aan een stuk door en luistert hij helemaal nergens naar ( zijn verhaal MOET in een keer vertelt worden) dan zie ik duidelijk verschil als we gewoon aan het praten zijn. Hij kan namelijk nog steeds lekker kletsen hoor ;-)

Mathijs is vandaag geïnstalleerd bij scouting. Hij hoort nu ook bij de hele grote familie ;-) Hij was goed gemutst, ondanks dat hij geen idee had hoe het zou gaan, ging hij zonder toestanden er naar toe. Normaal gesproken zou dit toch echt wel problemen opleveren. Maar misschien komt het ook wel, omdat hij het zo ontzettend leuk vindt.
En nu kan ik de vele plaatjes op zijn blouse naaien. Nu is ie nog een beetje saai groen.

Aangezien wij ( Fenna, Nienke en ik) naar een feestje ( met dus lekker eten , wat Mathijs allemaal niet mag eten) gaan, zijn hij en Bauke nu met de trein naar NEMO in Amsterdam. Zijn beloning voor de 2de week! Want hij houdt zich er super keurig aan. Hij kwam zelfs thuis met 2 snoepjes ( op school gekregen) die hij niet stiekem had opgegeten, maar gewoon mee naar huis nam, voor in zijn snoeptrommel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten